zaterdag 22 november 2014

Mikmannen

Als ik denk aan mijn jeugd tijdens Sinterklaastijd moet ik naast schoen zetten in de vooravond van Sinterklaas; bord zetten op sinterklaas aan Mikmannen. Mikmannen of klaaskoeken zijn suikerbroodjes in de vorm van mannetjes.

Volgend weekend gaan we met de kinderen Sinterklaas vieren, daarom leek het me leuk om ook hen deze mooie herinnering mee te geven. Vandaag was de testrun van het recept dat ik op internet vond. Manlief heeft ze voorgeproefd en is in ieder geval laaiend enthousiast. Dat wordt volgende week zaterdag weer op tijd opstaan. ;-).

Mikmannen

If I think about my youth during Saint-Nicolas time. I remember setting the shoe in the period before Sint-Nicolas or setting your plate on the day. But I remember most are the 'Mikmannen' or 'Klaaskoeken' in the shape of the a little man.

This weekend we are celebrating Sint-Nicolas. I tought it would be a nice idea to share this tradition with them. Today I did a testrun of the recipe I found on the internet. My husband test tasted the buns and he loved them. That means I'm getting up very early this morning. ;-)

Love, Tante Izzy Pin It Now!

1 opmerking:

  1. In de lengte doorsnijden - jam (gilei volgens Jeffie) van bompa ertussen - heerlijk!!!

    Papapaul

    BeantwoordenVerwijderen