woensdag 15 november 2017

Mitten time: tradition


Cowgirlblues yarn mitten



Het wordt zo langzamerhand bijna een traditie dat ik elk jaar voor dochterlief een nieuw paar wanten maak. Dit jaar was de opdracht erg makkelijk: een paar blauwe wanten. Als draad gebruikte ik hand geverfde blauwe wol die ik vorig jaar kocht op de Knit en Knot beurs in Tilburg. Ik was eerst begonnen aan een dotted rays sjaal van Stephen West, maar ik bleek toch niet voldoende draad ervoor te hebben waardoor de sjaal te klein was. Sjaal dan maar uitgetrokken en een paar wanten van gebreid voor dochterlief. Ze vindt ze prachtig.

wanten
Omdat het patroon zo lekker weg breide, breide ik snel nog een paar voor mezelf. In tegenstelling tot dochterlief hou ik wel van roze op zijn tijd. Zeker het Cowgirlblues garen van Julija's Shop uit Zuid-Afrika doet me altijd watertanden.

It starting to become a tradition that I knit of crochet a pair of new mittens for my daughter. This year the challenge was easy: one pair of blue mittens. I used the yarn I bought last year at the Knit and Knot fair in Tilburg. First I started with the dotted rays shawl from Stephen West, but didn't had enough yarn to finish it. So I pulled it out and knitted a pair of mittens for my daughter. She loved them.
Because the mittens where so easy to knit thanks to the pattern of Tins can knit, I knitted a pair for myself. I love a plash of pink once in a while. Especially the yarn Cowgirlblues from Julija Shop that comes from South-Africa.

Love, Tante Izzy Pin It Now!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten