woensdag 25 januari 2012

Back to school

Mijn dochter geloofde het niet helemaal toen ik gisterenavond zei dat ik naar school ging. Was misschien ook een beetje overdreven, ben wel begonnen met een workshop om te leren naaien. Ik heb al wel het een en ander gemaakt, maar vaak ontgaan mij de juiste benamingen, waardoor ik de werkbeschrijving niet geheel snap, of doe ik het zo vreselijk omslachtig dat het eindresultaat niet geheel is wat ik wil. Kortom, tijd voor actie. Bij Miss Wings in Breda ben ik daarom begonnen met een workshop op dinsdag avond. Helemaal geweldig is dat je zelf kan bepalen wat je maakt.
Ik ben dus begonnen aan een jurkje voor de verjaardag van mijn dochter begin maart. Het is van een zeer lichte ribfluweel en de patroon komt uit de Ottobre. Ik heb de volgende dingen al geleerd gisteren:
- stof op de draad leggen (daar kwam mijn wiskunde achtergrond, goed bij van pas)
- alles in dezelfde richting leggen, anders het je lichte en donkere stukken bij ribfluweel
- Lussen (ik denk dat we dat in het Vlaams driggen noemen)
- Hoe je net naadbeleg aan patroon krijgt.
Dus als je wil gaan haken, breien of naaien en je kan wat hulp gebruiken kom dan ook naar Miss Wings voor de workshops.

My daughter didn't believe that I was going to school yesterday evening. I wasn't really a school, but a workshop at the store of Miss Wings. I'm learning to art of sewing. I know a little bite how but I don't know the proper names or I do thing so inconvenient that the endresult is not  what it should be. So, time to do something about it. At miss Wings in Breda it started with a workshop on thuesday evening. Great is that you can decide what you are going to make and the teacher helps you.
I started with a dress for my daughter's birthday in March. It's a pattern from Ottobre in a very light corduroy. I already learned some new things yesterday. So that is a really good start.


Love, Tante Izzy Pin It Now!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten