zondag 5 februari 2017

Help!


Help, nog maar 8 weken tot de trouwerij en nog zoveel ideeën en dingen te doen. De afgelopen weken zijn hartstikke druk geweest met werk, studie en trouwerij voorbereiden. Ik wil als echte DIY'er natuurlijk zoveel mogelijk zelf doen. Maar helaas, moet ik mijn ideeën en wensen soms een klein beetje temperen. Ik zal in de komende weken enkele van mijn creatieve uitspattingen laten zien op mijn blog. 

Vandaag deel 1: de corsages. 
Eerst had ik het idee opgevat om voor iedereen een corsage te maken die naar het feest komt, maar dat plan is snel al in de koelkast beland. Ik heb daarom gekozen om voor iedereen die een taak heeft in de trouwerij een corsage te maken. Dat was een behapbaar getal en hierdoor kon ik meer op de kwaliteit focussen dan op de kwantiteit. 
Ik maakte daarom twee soorten corsages. Een mintgroene variant voor de jongens en een ivoorkleurige variant voor de meisjes. De corsages zijn kleine roosjes met een paar blaadjes en natuurlijk allemaal gehaakt.  Achter de blaadjes verstopte ik een magneetje waardoor het makkelijk op je kleren te houden is zonder deze te beschadigen.
Om de corsage leuk aan te kleden en te zorgen dat iedereen de juiste corsage draagt, vouwde ik enkele doosjes. Daarna knoopte ik ze dicht met een gouden touwtje (nog over van kerst) en tekende ik er een hartje + naam op.

Help, only 8 weeks till the wedding and still so many ideas to execute. The last few weeks where hectict because of work, study and preparing for the wedding. As a real DIY person, I want to make everything meself . But offcourse that isn't possible. But in the next week I will show you the ideas that survived the cut.
Today: part 1 the corsages
First idea was to make a corsage for everyone at the party. That idea was quickely moved aside. I choose to make a corsage for only the bridalparty. That gave me the chance to focus on quality rather than on quantity. 
I crocheted to sorts of corsages. A mintgreen one for the boys and a ivory one for the girls. The corsages are little roses with some leaves. Behind the leaves I put a magnet, so you can pin it on your clothes without ruining it. 
To hold the corsage I folded some boxes. I put a golden string round the box and wrote the name and a little heart on the box. 

Love,
Tante Izzy
Pin It Now!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten